reflexions

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

reflexions

Missatge  carmen el Dj Set 08, 2011 3:25 pm

com suposo que ens passa a molts, un cop acabada l'assemblea vaig paint, recapitulant i processant les coses que s'ha dit i decidit... i sempre em passa igual..., trobo que s'han dit i decidit coses amb les que no hi estic del tot d'acord. d'altra banda considero que això és totalment normal, donat que l'assemblea aglutina un munt de persones amb inquietuds i pensaments d'allò més variat.... tot i així penso que justament aquest fòrum pot ser l'espai ideal per deixar-hi constància.
penso que prenem les decisions una mica a la babalà, com amb una mena d'urgència que no se d'on surt..., però hi és. un cop acabades les assemblees sempre em queda aquesta recança de que s'han decidit un munt de coses sense haver-les madurat prou... son sensacions i em resulta una mica difícil d'explicar-les...
exemple pràctic: en la última assemblea de cop i volta es va proposar el nom de "conferencies indignades" pel cicle de xerrades que preparem i en un moment... -si, està bé-, -si, si, agrada-, -molt bé, d'acord-... i ja està. quan a l'assemblea anterior és va debatir el tema durant una estona i no ens vam posar d'acord. fins i tot em sembla recordar que va sortir alguna cosa similar i no va quallar. a mi personalment "conferencies indignades" no m'agrada. penso que estem abusant una mica de la paraula indignació i potser degut a l'abús dels mitjans de comunicació hi ha una mica de saturació amb aquesta paraula. però de cop i volta ja teníem nom...
en fi, en tot cas és la meva percepció i la volia compartir.

carmen

Nombre de missatges : 4
Data d'inscripció : 03/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: reflexions

Missatge  Adrià el Ds Set 10, 2011 12:58 am

Estic molt d'acord amb tot el que dius Carmen, i aquest fòrum el vam pensar des de la comissió de difusió precisament per aquestes coses, entre d'altres.

Sobre l'exemple concret que dones, he tingut la mateixa reacció que tu. En el moment el nom no em va sonar bé, però per una em va semblar que a la resta sí (sembla que no m'hi vaig fixar, almenys en tu) i per l'altra no em venia de gust debatre aquell tema en aquell moment. I no em venia de gust perquè no era un debat curt per parlar només sobre el nom. El debat és el que tu has obert: Què fem amb l'expressió "Indignats/des"?

Fa temps, parlant amb el Xavi (em sembla), li comentava que esperava que algun dia l'assemblea i els seus projectes haguessin anat madurant prou com per deixar enrere l'expressió "indignada" i passar a ser, per exemple, simplement l'"Assemblea de gelida". El terme indignat em sembla reactiu: Se'ns han pixat i cagat a sobre durant anys i ara que tot està fet una merda a més a més ho hem de fregar nosaltres. Per tant estem indignats, sortim al carrer i decidim reaccionar i començar a fer les coses d'una altra manera. Fins aquí molt bé, però ara ja hem superat el punt d'inflecció de la reacció inicial, ara hem de començar a ser actius (no reactius). Per mi la paraula indignats ha de quedar enrere en algun moment.

El què passa és que fins fa poc no em semblava un tema urgent, sinó un debat una mica teòric que que podia esperar. Però últimament tinc la sensació que això d'"Indignats" s'ha convertit en una marca. I a més a més ha passat de moda. És un terme que cada vegada veig més viciat i la gent que tinc al meu voltant reacciona cada vegada pitjor quan sent coses que s'hi relacionen.

Així que des del meu punt de vista és el moment de fer un pas endavant i dir que ja ens ha passat el "calentón inicial" que ens va fer dir "ja n'hi ha prou!", i que ara estem començant a moure'ns per construir allò que volem. Seguim igual d'indignats amb la política i l'economia, però ara som alguna cosa més.

I en aquest sentit preferiria que titoléssim el cicle de xerrades amb un altre nom.

Adrià

Nombre de missatges : 11
Data d'inscripció : 24/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  subiroff el Ds Set 10, 2011 12:07 pm

Jo també estic d'acord amb el que comenta la Carmen, que prenem decisions massa a la babalà, i l'expressió em sembla especialment descriptiva. Què se n'ha fet d'aquelles bones intencions que teníem fa un parell de mesos, quan volíem fer tallers i llegir textos sobre assemblearisme per aprendre a funcionar de manera assembleària i seriosa? On ha quedat aquell esperit? Encara hi som a temps.

Personalment crec que tenim excessiva obsessió per fer accions. Les accions són importants, no podria negar-ho, però em sembla massa evident el fet que abans de fer una feina cal aprendre a treballar. Per això s'estudia abans d'aconseguir una feina i no al revés, no? Penso que no sabem treballar com a assemblea i que ens volem saltar el curs, estressats per aquesta obsessió per la urgència, aquesta obsessió per "fer coses" i perquè "ens vegin".

Aprendre a treballar de manera assembleària i sense pressa, però sense pausa, em sembla que és "la cosa" que millor ens aniria. Fer accions ben pensades, ben argumentades, ben debatudes i ben defensades per totes nosaltres és el millor favor que ens podríem fer com a assemblea. Ara tenim pressa perquè venen grans manifestacions i unes eleccions generals, però després segur que tindrem pressa perquè el nou govern serà aquest o aquell o perquè qualsevol altra cosa. No podem deixar que totes aquestes coses ens condicionin tant. Repeteixo, pel nostre propi bé.

D'altra banda, també estic molt d'acord amb això que dieu que el terme "indignats" es comença a ser una mica pesat. Jo també he notat reaccions negatives davant d'aquest nom, que com bé diu l'Adrià s'ha convertit excessivament en "marca". Amb tot, jo estaria molt a favor de canviar-nos el nom pel de "Assemblea de Gelida" o "Assemblea Popular de Gelida", i també de canviar el nom de les xerrades.

subiroff

Nombre de missatges : 9
Data d'inscripció : 02/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum