L'ocupació de l'espai públic

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

L'ocupació de l'espai públic

Missatge  subiroff el Ds Set 10, 2011 12:37 pm

Bé, ja que estem de reflexions, m'agradaria a mi també expressar un lament pel fet que s'hagi decidit fer les xerrades en locals de l'Ajuntament. Sé que la decisió està presa i no pretenc canviar-la, però vull explicar perquè jo sóc del parer que hauríem de mirar de prescindir al màxim de qualsevol òrgan de l'administració, per local que sigui. Encara que no serveixi per les xerrades que preparem ara, pot servir (almenys espero que serveixi) per obrir debat de cara a futures actuacions.

Jo sé perfectament que tenim dret a fer servir els locals de l'ajuntament, que són nostres i que només faltaria. És així i ho sé, és més, si es donés el cas que no poguéssim fer-los servir jo seria el primer en reivindicar el contrari. Però també penso que un dels criteris essencials del moviment iniciat amb el 15M és la reivindicació de l'espai públic, l'ocupació de l'espai públic per fer-hi actes populars allunyats dels òrgans estatals, d'aquest estat que ens "la clava" per tants altres llocs. Jo coincideixo plenament amb aquesta idea. Fer-ho així és un manera de recuperar l'esperit de la societat civil, de fer veure a l'estat que no el necessitem per res i que si ell ens gira l'esquena d'aquesta manera tant salvatge com ho està fent, nosaltres som ben capaces de girar-li també l'esquena i muntar-nos-ho com ens doni la gana.

El que vull dir és que fer-ho al carrer és un acte simbòlic, un acte ideològic i polític en majúscules, i en un acte així les comoditats, el fred, la calor, els requeriments tècnics o administratius no tenen ni hi han de tenir res a fer. Hem de poder fer actes sense haver de dependre ni d'agrair res a l'estat. I el reflex de l'estat, a Gelida i a tots els pobles, no és altra cosa que l'ajuntament. Per proper i "campetxanu" que ens sembli o que sigui.

Em consta que a molts barris de Barcelona, a pobles i viles, hi ha assemblees que poden aprofitar els equipaments d'associacions de veïns o de moviments socials que els cedeixen els locals. A Gelida em temo que no tenim aquesta possibilitat. Doncs, i què? Podem i hem de poder fer-ho al carrer.

Ja entenc que és molt més fàcil i molt més còmode fer-ho en locals de l'ajuntament. Però estic segur que si tots i totes haguéssim optat per fer-ho al carrer la cosa hauria sortit. D'alguna manera, encara no sé quina, però hauria sortit.

L'acta de l'última assemblea diu: "Es fan pros i contres del lloc i es decideix fer-les en espai de l’ajuntament per evitar el fred, simplificar la infraestructura, i perquè els locals públics no pertanyen a l’Ajuntament, sinó que aquest només els gestiona. Segons la majoria d’assistents a l’assemblea, aquests arguments convencen més que els de fer-les al carrer. Els principals arguments per fer les xerrades al carrer són la visibilitat i que es manté la senya d’identitat del moviment 15-M."

Sobre el fred i la infraestructura ja he dit el què. El fred es combat amb abrics i mitjons gruixuts, de tota la vida. La infraestructura, repeteixo, entre tots ho hauríem pogut aconseguir. Em consta que hi havia una persona a l'assemblea que manifestava tenir "de tot" per fer-ho. L'argument que els locals públics no pertanyen a l'Ajuntament, que només els gestiona, ho sento però a mi no em convenç. Perquè no té res a veure amb les motivacions que plantejo: no necessitem l'estat i li hem de girar l'esquena tal com ell ens la gira a nosaltres; l'estat a Gelida és l'Ajuntament; per tant, hem de prescindir de l'ajuntament. Així de simple és com ho veig.

Em temo que les comoditats poc tenen a veure amb els canvis que busquem.

subiroff

Nombre de missatges : 9
Data d'inscripció : 02/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: L'ocupació de l'espai públic

Missatge  Adrià el Ds Set 10, 2011 2:37 pm

Jo vaig passar l'acta al blog i precisament vaig ampliar aquest paràgraf que cites perquè em va semblar que estava molt resumit en l'acta original i que era un tema prou controvertit com per deixar una mica clars els punts de vista diferenciats. (Si per cas ja obriré un nou tema argumentant amb quin dret se'm va acudir modificar l'acta que ja havia escrit el Diego). De fet, fins i tot havia pensat d'escriure una frase final dient que la decisió s'havia pres més per majoria que no per consens, tot i que no vam arribar a votar. Però al final no la vaig escriure, em va marxar del cap.

Dit això, jo sóc dels que pensa que per aquests actes concrets, les xerrades, hem d'utilitzar un local. La comoditat i la facilitat per montar-ho són alguns dels motius, però n'hi ha d'altres. Per mi cal fer una bona difusió pel poble i fins i tot pels voltants sobre les xerrades, tal com va apuntar-se a l'assemblea (no recordo si ha quedat reflectit a l'acta). I cal fer-la perquè l'objectiu és que hi assisteixi gent que ara mateix està situada "fora" del moviment indignat, però que estic segur que estarà interessada per aquests temes. I seria un desastre que no anessin bé. I jo, potser sóc una mica pessimista, però em fa por arriscar-me a fer-les al carrer i que hi hagi problemes... (el micro no va bé, es presenten els municipals, la gent té fred i s'agobia, o qualsevol altra cosa). Jo no tinc els coneixements per muntar el tinglado a l'exterior, i per això em fa por. Les probabilitats de fer-ho bé en un espai tancat em semblen molt més altes. I fer-ho a l'exterior també implica una dedicació i un esforç als que no estic gens segur que ara com ara estiguem disposats.

Ara bé, també tinc molt clar que si hi hagués problemes per aconseguir un local on fer-les, caldria tirar-les endavant al carrer. Estic d'acord amb què l'estat ens dona l'esquena, però crec que hem de poder utilitzar tots els serveis que ofereix, o si m'apures, aprofitar-nos-en. Per mi el punt clau està en evitar dependre'n. I de moment això ho estem aconseguint.

Vaja, no crec que ens aconseguim convèncer l'un a l'altre, però també volia deixar el meu punt de vista

Adrià

Nombre de missatges : 11
Data d'inscripció : 24/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  carmen el Dt Set 13, 2011 3:37 pm

estic totalment d'acord amb l'adrià... jo no ho hauria explicat millor. tot i així, entenc perfectament els arguments del subi (tot i no compartir-los cent per cent). penso que si a gelida tinguéssim la sort de disposar d'algun tipus de local social que no depengués de l'ajuntament, podríem assolir un meravellós consens entre les dos postures. malauradament no és així i crec que a l'hora de fer coses em de valorar molt seriosament que volem aconseguir, de quins mitjans disposem i sobretot les nostres capacitats. també penso que actualment en aquest punt concret és molt difícil que uns convencin als altres... però si més no, està bé que ens expliquem mútuament... per tal d'entendre'ns millor. no podem estar d'acord en tot, però podem arribar a entendre els diferents punts de vista i respectar-los....
salut

carmen

Nombre de missatges : 4
Data d'inscripció : 03/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: