Assemblea del dia 9 d'agost: dubtes i opinions

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Assemblea del dia 9 d'agost: dubtes i opinions

Missatge  subiroff el Dj Ago 11, 2011 2:10 pm

Hola.

Primer de tot vull aclarir que un servidor no va poder estar a la passada assemblea perquè estem de vacances. De totes maneres, aprofitant una estona de descans "vacancil", he pogut llegir l'acta gràcies a la Pepa, que ens l'ha enviat al mail de difusió.

En segon lloc, felicitats als de Manifest per la bona feina. Vaig tenir ocasió de llegir el text final i personalment em sembla molt encertat. Bona feina!

Sobre això de iniciar un calendari per les xerrades, recordo que a la penúltima assemblea que vam tenir es va parlar sobre l'encertat que seria de disposar d'un fòrum on poder centralitzar totes les actuacions, persones i horaris d'aquestes. Les xerrades no tenen perquè ser totes de Medi Ambient, i el fòrum pot ser un bon lloc on comunicar-se les iniciatives entre les comissions que muntin xerrades. Ara ja tenim l'eina, però només funcionarà si la fem servir. I això vol dir no només llegir-la, sinó participar-hi. El moviment 15M va néixer a la xarxa, no pot ser que a Gelida ens comportem com uns analfabets digitals... Potser sóc una mica dur, però és un tema que em té una mica preocupat.

Finalment, m'agradaria expressar alguns dubtes que m'han sorgit llegint l'acta. No entenc quin és el sentit final de muntar la recollida de signatures: per exigir a l'ajuntament què??? No m'ha quedat clar. Si és sobre algun dels punts exposats, a mi em sembla que són punts una mica allunyats del que la paraula "acció" significa i del que el moviment 15M simbolitza. En tot cas, també entenc que jo no estava a l'assemblea i que si es va aprovar aprovat està. Volia fer notar la meva opinió, res més.

Sota el meu punt de vista, està molt bé la idea de muntar un punt d'informació durant la festa major, amb la pancarta i tot plegat. Ara bé, jo ho limitaria al repartiment d'octavetes de presentació, ara que tenim un magnífic manifest, amb les nostres dades de contacte i horaris de reunions. Repeteixo que jo, personalment, almenys de moment, no em posaria a recollir signatures pels punts esmentats. És només la meva opinió, torno a repetir que si s'ha votat i s'ha acceptat, entenc que no m'hi puc posar de cul.

Per cert, Pepa, ja he descobert (per fi!) què és això del N-1! És una plataforma molt potent i que té moltíssimes possibilitats, està realment molt bé. Ara bé, m'agradaria esperar a que passin les vacances per comprovar si és que la poca activitat a Internet que mostrem els indignats i indignades de Gelida és circumstancial o és realment un problema que tenim. Considero que amb la quasi nul·la activitat a la xarxa que tenim, posar en marxa la plataforma N-1 a Gelida Indignada pot ser realment costós. Així doncs, de moment, crec que és millor esperar un temps més.

I de moment això és tot!

Ens veiem a la propera assemblea.
Salut!

subiroff

Nombre de missatges : 9
Data d'inscripció : 02/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Assemblea del dia 9 d'agost: dubtes i opinions

Missatge  pepA el Dg Ago 14, 2011 10:59 am

Avui sembla que estic conectada, je

A l'acta em vaig equivocar al posar que la recollida de signatures era pel punt 1 i 2 i no, és el 2 i 3. Parada a gelida del Nit bus i tarifa integrada del funi. Ho sento

L'assambles va ser una mica embolicada, la majoria estaven de peu, poques persones demanaven torn de paraula, hi havia gent nova que van arribar més tard i no es va poder fer la rebuda....en fi que tot i seguir el guió vem anar saltant l'ordre.
La comissio drets socials vem fer la proposta de la recollida de signatures per iniciar accions que la gent vegi que Gelida Indignada fa coses, i que son per a tothom.

Particularment penso que hi ha gent que ens mira de lluny i espera que fem alguna cosa. I un dels objectius de les assambleas es difondre i informar a la gent per ser molts i que actuar massivament quan cal, per exemple manifestacions, recollida signatures.....
Posar un punt d'informacio i recollir signatures per aconseguir una tarifa integarra i el nit bus com els pobles que ens envolten pot ser un començament per que els Gelidencs-ques es sentint més propers al moviment.

Aquest espai es de debat, i está be que posem el que anem reflexionant...

Intentare penjar la capçalera dels fulls per recollir signatures.

Salut!!!

pepA

Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 03/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  subiroff el Dg Ago 14, 2011 11:53 am

Bé, m'alegro que ja puguis connectar!

Segueixo sense estar d'acord amb l'acció proposada. De totes maneres, ara que ja hem tornat de vacances i hem pogut parlar amb alguns dels assistents a l'assemblea, m'alegro que al final el tema del funi es quedés amb això de la tarifa integrada i no amb el que sembla que es va parlar (a l'acta no apareix), que fins i tot incloïa l'abolició o la transformació en un museu!!! Shocked

Com dic, segueixo sense compartir la opinió que aquesta sigui la millor carta de presentació al poble. Tenint una llista de simpatitzants que supera la cinquantena i unes assemblees que no baixen dels 20 assistents (i quasi sempre amb gent nova), jo penso que no ens ha de preocupar ni d'estressar el voler créixer a qualsevol preu. Si més no, no encara, quan resulta evident que els canals de comunicació entre nosaltres no estan ben lligats i quan els processos assemblearis no semblen estar massa definits ni que els tinguem massa per la mà. Penso que abans de créixer més ens cal madurar una mica com a grup, perquè sinó, el que "la gent" veurà és que som un grup així, immadur, que no sap comunicar-se entre ell, que no té mecanismes establerts ni interioritzats per prendre decisions i que, en definitiva, és una mica un "caos".

Ho sento, però és així com jo ens veig. I és així com no vull que ens vegin. Com deia al primer comentari, entenc que no vaig ser a l'assemblea i que si s'ha aprovat, aprovat està... Però torno a insistir, penso que abans de presentar-nos ens cal madurar més com a grup, aprendre a funcionar i a comunicar-nos entre nosaltres. I abans de fer pancartes, ens cal decidir el logo! Se'n sap alguna cosa, del logo? Es va parlar res? Crec que una primera pancarta sense logo, més quan tenim fins a tres opcions per triar, és una mala primera pancarta.

Sobre això que dic de les maneres de funcionar en tenim un exemple ara mateix. Això que dius de penjar la capçalera de la recollida de signatures... Qui l'escriurà? I perquè s'hauria de penjar al fòrum? Algú dels que va estar d'acord en fer aquesta acció entrarà a discutir sobre el contingut dels fulls? Es va parlar de com s'imprimirien? De veritat que no ho entenc, una altra vegada em sembla que tot plegat és massa precipitat. No és que et vulgui fer escarni de res, no és això. Senzillament és que veig que estan així de verds no ens farem cap favor donant-nos a conèixer en un espai com la plaça de la Vila, precisament el dissabte de Festa Major.

Crec que aquesta acció no només no serà bona per nosaltres, sinó que a més pot ser que ens vagi en contra.

En fi, no em repetiré més en el tema. Es va decidir i està decidit.
Això sí, en tot cas, disculpeu-me, però jo no hi participaré.

Salut!

Editat per darrera vegada per subiroff el Dl Ago 15, 2011 12:28 pm, editat 1 cop en total

subiroff

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  roquita el Dg Ago 14, 2011 1:00 pm

"hi ha gent que espera que fem alguna cosa"...jo els diria "veniu i ho pensem entre tots". Amb les assemblees al carrer ens farem visibles, sumant-nos a les mobilitzacions de la comarca ens farem forts, esperant pacients a trobar una reivindicació local ben fonamentada ens farem respectar. ANEM A POC A POC PERQUÈ ANEM MOLT LLUNY!
En fi, és la meva opinió.
Ens veiem al carrer!!

roquita

Nombre de missatges : 5
Data d'inscripció : 14/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  pepA el Dg Ago 14, 2011 6:51 pm

Bones!

Anem per parts:

Logo, no ens en vem recordar de votar-ho, però la comissió copes, je, je i la gent que ens anem trobant, ens agrada el prefil de gelida, no hi ha votacio formal i ens haurem d'esperar.

La pancarta ja vem parlar del logo i en principi vem decidir Gelida Indignada i quan tinguesim logo ja es posaria o en fariem una nova. El logo es important però tampoc passa res si de moment no hi es, penso

Tema funi; ja us he explicat que va ser una assamblea una mica liada i tothom parlava però jo no recordo cap proposta de museu ni res semblant. Simplement es que s'integri la tarifa com a tot arreu, trobem injust que els pobles del voltant tinguin tarifa integrada menys Gelida.

El text capçalera de les signatures van sortir voluntaris per redactar-ho, ja ens vem trobar i ja esta fet, us el pasaré. Intentare penjar-ho al forum de drets socials
Impressió la faré jo i els deixare a la gralla per que es puguin recollir, i com no hi ha data per acabar la recollida es per anar fent. A les botigues si que no va quedar clar qui els portaria i els recolliria signats. Els dies de festa major són uns bons dies, dons tothom està al carrer.

El manifest caldria encuadra-lo en un full per que per cada foli sortissin 2 i aprofitar paper. Jo en puc imprimir uns quants

Subi tens rao en el tema de la cohesió, però tambe cal pensar que som pocs els que anem a totes les assamblees, ara hi ha gent de vacances, altres venen a mirar i no tornen, altres que han vingut no tornen per falta d'acció.... i per aixó la comissió de drets socials va pensar que una acció tant senzilla com demanar 2 coses justes i fàcils podria ser una manera de que vingues més gent.

Llàstima que no ens trobem abans per parlar-ne més però es va decidir que fins pasada la festa major no hi havia assablea.

La idea es entregar-les a l'ajuntament i exigir que es posin les piles i arreglin el greuje de 2 bitllets.

Espero que segueixi el debat, que per aixó tenim el forum no?

pepA

Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 03/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  subiroff el Dl Ago 15, 2011 9:15 am

"Amb les assemblees al carrer ens farem visibles, sumant-nos a les mobilitzacions de la comarca ens farem forts, esperant pacients a trobar una reivindicació local ben fonamentada ens farem respectar." No ho hagués pogut expressar millor!

Sobre l'acció, un últim dubte que tinc: Sabem realment si l'ajuntament no ha fet mai res de res per aconseguir-ho? En tenim informació, d'aquest tema? Quina?

Sobre això que dius, Pepa, de "altres que han vingut no tornen per falta d'acció" a mi em sembla que no pot ser que estem tant pendents del que pensi "la gent". Realment creieu que gent d'aquesta mena vindrà a les assemblees només perquè ara demanem un bitllet integrat? Ho sento però jo ho dubto... És més, si algun dia ve un grup de gent considerable però no torna perquè pensa que no som prou violents què farem, estomacar la gent pel carrer? Oi que no? Penso que no podem ballar al son que marqui la opinió pública gelidenca, que hem de calmar la nostra impaciència i senzillament, passar de la impaciència dels altres. I sobretot, no obsessionar-nos en aconseguir multituds a les assemblees.

D'altra banda, ja que hi som, també m'agradaria preguntar perquè hem canviat el lloc de reunió a la plaça de la Vila? On ens posarem? No creieu que a la plaça de la Vila serà encara més complicat que la gent s'acosti? Penseu que si fem l'assemblea a la plaça de l'Església, la gent que passa pel carrer ha de passar tant a prop nostre que és molt fàcil que s'aturi perquè li ve de camí. En canvi, a la plaça de la Vila la gent haurà de fer el pas expressament d'accedir a la plaça per sentir-nos, i li serà molt fàcil ignorar-nos. La clau no és tant que se'ns vegi com que se'ns escolti, i a la plaça de la Vila potser se'ns veurà més, però serà molt difícil escoltar-nos. A la de l'Església això no passa: se'ns veu i se'ns escolta encara que no es vulgui. Penso que que és un mal canvi, més encara perquè amb tant de canvi la gent mai sabrà del cert on ens reunim. Què hi farem!

Salut!

subiroff

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt