Canvis a la cpnstitució

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Canvis a la cpnstitució

Missatge  pepA el Dc Ago 24, 2011 12:14 am

Segons la premsa "oficial" com la "no oficial" van dient que es vol canviar la constitució per regular topes de déficit económic a les autonomies.
Sense consultar. si es fa com ens expliquen, sera per decret i sense consulta. Em sembla indignan.
Fa anys que es demana canvis per diferents raons iens han venut que la constitució es intocable, per que ara no toca.

Us adjunto la ondo de democracia real ya i el link per votar referendum com a minim

DRY - Sobre el traslado a la Constitución Española de la “regla de estabilidad presupuestaria” impue

http://actuable.es/peticiones/pide-referendum-ratificar-reforma-la-constitucion

Us proposo que sigui un punt de l'ordre del dia de la propera assamblea. Penso que es prou important per debatre i pendre posició.

També ho he penjat al facebook

Seria tot un plaer iniciar un debat

pepA

Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 03/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Canvis a la cpnstitució

Missatge  Adrià el Dc Ago 24, 2011 5:04 am

A mi personalment em sembla evident que caldria fer un referèndum per canviar una coma de la constitució, ja que ens l'haurem de menjar probablement 30 o 35 anys més. Bé, de fet jo aniria més enllà en aquest tema concret, i, tenint en compte que tots els nascuts a partir de 1961 no hem tingut oportunitat de votar-la, podríem fer-li passar una revàlida, que els del 61 ja tenen 50 anys i s'ho mereixen. Però això és un altre tema.

D'altra banda, limitar la capacitat d'endeutament dels ens públics no em sembla malament a priori, tot i que estic conveçut que el canvi es farà en el pitjor sentit possible. Però fent veure que sóc ben-pensant, crec que és evident que l'Administració s'ha de gastar allò que té, i no més. Endeutar-se significa dependre dels bancs (mala cosa, ja que aquests no fan res a canvi de res, i en el millor dels casos només et reclamaran interessos...), i si pel què sigui els bancs fallen (com últimament) t'arrisques a fer fallida. I un Ajuntament/Generalitat/Estat no es pot permetre aquests riscos. Des del meu punt de vista l'estat del benestar no es pot finançar a base d'endeutament, sinó d'un bon ús dels recursos. Ja sabeu: suprimint monarquies, deixant de fer AVEs a tort i a dret, perseguint el frau fiscal, etc.

Sobre convertir-ho en punt de l'ordre del dia... no ho veig clar. Crec que és un debat pel que cal informar-se i que es pot fer més enriquidor dins del fòrum, si la gent hi va entrant. Crec que sí que podria ser interessant informar del tema des d'una comissió o un torn de paraula i donar de temps fins a la propera assemblea perquè cadascú hi reflexionés individualemt o a través del fòrum i així 15 dies després prendre una decisió. Que així d'entrada em sembla que seria o bé "TOTS els presents a l'assemblea pensem que cal fer un referèndum i algú es compromet a buscar qui està movent aquesta iniciativa per poder-nos-hi adherir com a grup", o bé "UNA PART de l'assemblea pensa que cal fer un referèndum i algú es compromet a buscar qui està movent aquesta iniciativa perquè els interessats s'hi puguin adherir individualement".

Adrià

Nombre de missatges : 11
Data d'inscripció : 24/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

poc temps

Missatge  pepA el Dc Ago 24, 2011 11:11 am

Els canvis els volen fer per via urgent, sembla que en 1 mes, increible!!!
Cal anar ràoids, us he penjat 2 links un per informació i un altre per signar la petició de referendum pel canvi. Al link de votacio hi han comntaris i si clikeu hi han enllaços formatius.
Acampadabcn, democacia real tambe han penjat info.

Personalment penso que la constitucio s'ha de canviar per que com molt be dius ja fa uns anys que es va fer i refrendar, i quan es va fer no eren les mateixes condicions politiques ni socials que tenim ara. Peró no es pot canviar al dictat dels mercats si no del poble i el poble fa anys que demna canvis i ni cas.

Respecte al deute podeim parlar hores i hores i segur que coincidiriem pero per que ningu parla d'ingressos? O retallar despeses milionaries com l'exercit,, casa real......

Be si no creieu que sigui prou important per ser un punt de l'ordre del dia, que sigui el que volgueu però s'ha de parlar i informar i pendre posició i actua ràpid.

Estaria bé portar algu que entengui de dret constitucional i que ho expliqui, pero tot abans d'un mes i anar buscant quines accions fan en altres llocs per poder sumanr-nos si cal.
Conexeu algu?

pepA

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Adrià el Dj Ago 25, 2011 1:00 am

Vaig dir que no ho veia com un punt de l'ordre del dia perquè de fet no havia reflexionat sobre com s'han d'introduir els punts del dia en una assemblea. Però després de contestar-te vaig pensar que és ben lògic que si algú (tu en aquest cas) sap que dirà alguna cosa concreta és més pràctic que ho comuniqui amb antel·lació a qui prepara l'ordre del dia i així l'assemblea queda més ben estructurada. L'ordre del dia actual el vaig escriure jo com a proposta així que si ningú em diu el contrari em puc encarregar de redactar l'ordre del dia de l'assemblea del 30 d'agost, que vindria a ser el mateix que fins ara afegint-hi aquest punt després de les informacions de les comissions.

Què et sembla?

D'altra banda ja hi ha una mani convocada a Barcelona, ho he posat al Facebook. És demà, així que no hi ha gaire marge de maniobra... a part d'informar-ne i qui pugui que hi vagi a títol personal. Si ens hagués donat temps de parlar-ne a l'assemblea podriem haver decidit entre tots si era bona idea que els que hi anessin portessin la pancarta per representar als indignats/des de Gelida. Un altre motiu per fer assemblees setmanals... tindriem una capacitat de reacció més ràpida.

Adrià

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  subiroff el Dj Ago 25, 2011 2:13 pm

Estic molt d'acord amb tot el que heu dit sobre el canvi ultra-ràpid de la Constitució. Amb totes les negatives que sempre s'han donat sobre els canvis en la Constitució, que semblava que era una mena de germana de la Bíblia o de l'Alcorà... Ara resulta que si et dius Àngela Merkel i tens ganes de canviar les constitucions de tots els països europeus ningú no et posa cap problema! Per llogar-hi cadires. Si l'Estat Espanyol fos realment un estat amb uns mínims democràtics no hi hauria cap problema en canviar la Constitució sempre que calgués, com passa en d'altres països que en això de democràcia ens donen mil voltes. La democràcia espanyola és massa jove... i massa rància! En fi, no cal que hi digui res més, tenen una barra que se la trepitgen.

Sobre això d'afegir-ho a l'ordre del dia, doncs em sembla que és una bona manera de confeccionar-lo.
Ara bé, crec recordar que vau dir que cap dels dos no vindríeu a la propera assemblea... o m'equivoco?

Això de la mani d'avui és realment una clara mostra que cal tenir un temps de resposta més ràpid i que les assemblees quinzenals no són funcionals!

I sobre això de portar algú perquè en parli abans d'un mes... Realment el temps se'ns tira molt a sobre! Primer de tot caldria trobar algú que hi entengui i disposat a venir, i després... on la faríem? quan? com l'anunciaríem? de quins mitjans disposem (electricitat, micròfons, altaveus...)? Perquè jo personalment m'oblidaria de demanar cap mena d'espai o d'equip a l'ajuntament... Si realment es decideix fer-ho crec que s'hauria de formar un grup de persones que ho tiressin endavant i s'hi dediquessin seriosament perquè la feina no és poca.

subiroff

Nombre de missatges : 9
Data d'inscripció : 02/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Adrià el Dj Ago 25, 2011 11:03 pm

Mmmmmmmmmm... sí. Jo no vindré. No hi sóc. Però pensava que la Pepa sí. Si no és així i ningú més es responsabilitza de venir a l'assemblea informat i exposar el tema... Doncs no hi haurà tema. La vida és així...

Adrià

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

canvis a la constitució

Missatge  Carme PC el Dl Ago 29, 2011 7:45 pm

Bo ja he signat la petició, demà veiem que més podem fer, gràcies pepa
Estic d'acord amb vosaltres i crec que ho heu explicat molt bé

Carme PC

Nombre de missatges : 2
Data d'inscripció : 29/08/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  pepA el Dc Ago 31, 2011 1:54 am

Per si us ve de gust fer alguna d'aquestes coses per protestar i reclamar un referendum per aquest canvi a la constitucio que ens esclavitza als "mercats"
http://democraciarealjabarcelona.blogspot.com/2011/08/que-puedo-hacer-contra-la-reforma-de-la.html

pepA

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum